Odkaz na Web vyučující:

Pavla Kočí – Angličtina

Odkazy na procvičování a učební materiály:

Happy house – 1. a 2. ročník

Happy street – 3. a 4. ročník

Project (4. vydání) – 5. až 9. ročník

Často kladené otázky:

Často se nás rodiče ptají, jak se s dětmi učit angličtinu v začátku školní docházky. Jak jim pomoci, podpořit je? Jak s nimi opakovat? Zkoušet je ze slovíček? Psát je?

prvním a druhém ročníku zakládáme výuku angličtiny na přirozeném vnímání jazyka. (Koneckonců, tak jsme se učili svůj mateřský jazyk.) Stěžejní metodou je tedy poslech. Vyučující v hodinách využívají nahrávek (Class CD) a učebnic, děti využívají pracovní sešity, jejichž součástí je CD-ROM. Veďte děti k hrám a aktivitám na tomto CD-ROMU. Písničky a příběhy jsou totožné s tím, co mají děti v učebnici. Posloucháte-li společně písničku, říkejte si, o čem je, zopakujte si slovíčka, která se v ní nejčastěji opakují. Není třeba překládat celé texty písniček, chtít po dětech, aby je četly. V prvním a druhém ročníku mívají dost práce se čtením v češtině. Fakt, že se slova v angličtině jinak čtou a jinak píšou, děti v tomto věku mate. Ve druhém ročníku děti již trénují opis a čtou krátké texty s obrázkovou oporou, aby si na dvojakost psaní a čtení zvykaly.

Od 3. ročníku se už žáci psát anglická slovíčka a cvičí pravopis. Čekají je již krátké písemné testíky na slovíčka. Je dobré trénovat psaní slov při domácím opakování.

Pokud budete chtít „dělat angličtinu“ se svými dětmi ještě jinak, doporučujeme stránky LearnEnglish Kids, kde najdete pestrou škálu free online her, krátkých příběhů a písniček, zpracovaných přední britskou organizací zabývající se výukou angličtiny.

Psaní slovíček

Starší děti často protestují proti vedení slovníčku. „Proč si to mám opisovat, když  už jsou všechna slovíčka v pracovním sešitě hezky vypsaná?“ „ A můžu si to okopírovat a nalepit?“ Chápeme, že v dnešní super rychlé době působí opisování slovíček zastarale. Pokud žáci píší slovíčka jen „aby to bylo“, nejlépe  těsně před kontrolou, pak to opravdu postrádá smysl. Naopak přínosné je to tehdy, pokud se slovíčka píší při učení. Je to další způsob, jak si slovíčka zafixovat. Koneckonců, pravopis je nutné natrénovat. Většina  z nás si lépe a trvaleji zapamatuje slovíčko, když jej i napíše.

Často Jakých akcí v angličtině se děti zúčastnily?

Běžně přímo ve škole se děti účastní cestovatelských besed s panem Mgr. Karlem Kocůrkem (např. na téma Spojené státy, Národní parky). Pan Kocůrek je ve vedení tohoto programu velice zkušený, dětmi oblíbený. Žáci zhlédnou prezentaci s anglicko-českým výkladem, odstupňovaným podle schopností každého ročníku.

Žáci prvního i druhého stupně se v minulých školních letech zúčastnili divadelního představení v angličtině. Záměrně jsme vybrali divadelní společnost, jejíž herci jsou rodilí mluvčí, v čemž vidíme největší přínos. Navíc se nám podařilo zajistit sál na Staré radnici zde ve Slatině, takže odpadla doprava přes město. Jednalo se o The Bear Theatre.

Každý druhý rok pořádala naše škola ve spolupráci s agenturou Školní zájezdy osvědčenou akci zájezd do Anglie.  Šlo o výlet za poznáním známých turistických a kulturních míst, ozvláštněný ubytováním v rodině. Děti tak poznávají zemi, jejíž jazyk se učí. Je obecně známo, že takovéto akce prostě „fungují“, děti si uvědomí, že angličtina není jen školní disciplína, ale praxe, život, nutná výbava. Jeden z minulých zájezdů měl například program s názvem Po stopách Jamese Bonda a Sherlocka Holmese.