Protože jdeme s dobou, chceme u dětí zvyšovat technickou gramotnost, která se, v dnešním světě, stala neodmyslitelnou součástí našich životů. Začátkem školního roku jsme pro žáky a rodiče naší školy otevřeli účty do informačního systému Edookit, který slouží především pro usnadnění komunikace. Děti zde mohou přehledně zjistit známky z jednotlivých předmětů, testovat své znalosti v kvízech, odevzdávat domácí úkoly, či chodit na videokonference. Edookit se tedy v tomto období dálkového vzdělání stal velmi užitečným pomocníkem. To, jak se dětem „na dálku“ daří, nás přirozeně velmi zajímá. Prostřednictvím ankety v tomto programu žáci druhého stupně vyplňovali své odpovědi. Některé jsou velmi zajímavé. Posuďte sami…

  1. Co ti výuka na dálku dala a co vzala? 

Zuzka:Výuka na dálku mi dala možnost učit se svým tempem, ale na druhou stranu některé věci nechápu, a tak si musím po rodinných kontaktech shánět někoho, kdo mi to vysvětlí.“

Helenka: Dala mi víc čas s rodinou. A vzala mi kontakt s kamarády.“

Honza: „Dala mi více času, ale já mám problém s prokrastinací, takže pro mě je to spíš mínus.“

Anežka: „Přijde mi, že jsem si začala hezky organizovat věci do školy a vzala mi veškerý čas s kamarády/spolužáky.“

Adam: „Výuka na dálku je pro mě nevyhovující. Některé předměty potřebuji vysvětlit.
I když přes videokonference něco pochytím, není to ono. Kladem je snad to, že jsem doma.“

  1. S čím jsi měl(a) při vzdálené výuce největší problémy?

Tommy: „S posíláním všech úkolů včas.“

Eliška: „Přemluvit se vstát, otevřít počítač a dělat školu.“

Šárka: „S pochopením učiva. Ve škole by to nejprve paní učitelka vysvětlila, ale teď si to musím přečíst minimálně 2x-3x, abych to tak nějak pochopila.“

  1. Naučil(a) ses něco nového?

Kuba:Naučil jsem se pracovat s aplikací Google Meet a organizovat si práci (co kdy budu dělat apod.)“

Adriana: Naučila jsem se ovládat tiskárnu a tvořit prezentace.“

Adam: „Baví mě program Wocabee a Škola s nadhledem.

Terka: „No, nevím, jestli to sem patří, ale naučila jsem se vařit a péct.:)“

Michal: „Rychle ovládat PC a přeposílat z mobilu fotky a data.“

Jakub: „Naučil jsem se pracovat sám a dobře si naplánovat rozvrh hodin.“

  1. Pracuje se ti dobře v systému Edookit? Jakou funkci nejvíce oceňuješ a proč?

Terka: „Ano, pracuje, nejlepší je rozvrh hodin, protože mám během domácí výuky větší přehled o aktuální hodině.“

Jirka: „Nejvíce oceňuji funkci „nedokončené úkoly“, protože je toho tolik, že nevím, co jsem udělal a co ne. Ta ikona mi vždycky pomůže.“

Kuba: „Pracuje se mi dobře a oceňuji funkci kamerky v rozvrhu, přes kterou se proklikám na online hodinu.“

  1. Chybí ti prezenční výuka? Co konkrétně?

Šárka: „Prezentační výuka mi moc chybí. Už se těším do školy… Konkrétně mi chybí učitelé, kamarádi, naše třída a cesty autobusem.“

Anička: „Chybí mi konkrétně názorná výuka fyziky a chemie.“

Jirka:Chybí mi tělocvik.“.

Anežka: „Chybí mi kontakt s učitelem, ale aspoň máme online hodiny, kde nám to může někdo vysvětlit.“

Mgr. Veronika Dudešková