Protože jdeme s dobou, chceme u dětí zvyšovat technickou gramotnost, která se, v dnešním světě, stala neodmyslitelnou součástí našich životů. Začátkem školního roku jsme pro žáky a rodiče naší školy otevřeli účty do informačního systému Edookit, který slouží především pro usnadnění komunikace. Děti zde mohou přehledně zjistit známky z jednotlivých předmětů, testovat své znalosti v kvízech, odevzdávat domácí úkoly, či chodit na videokonference. Edookit se tedy v tomto období dálkového vzdělání stal velmi užitečným pomocníkem. To, jak se dětem „na dálku“ daří, nás přirozeně velmi zajímá. Prostřednictvím ankety v tomto programu žáci druhého stupně vyplňovali své odpovědi. Některé jsou velmi zajímavé. Posuďte sami…
- Co ti výuka na dálku dala a co vzala?
Zuzka: „Výuka na dálku mi dala možnost učit se svým tempem, ale na druhou stranu některé věci nechápu, a tak si musím po rodinných kontaktech shánět někoho, kdo mi to vysvětlí.“
Helenka: „Dala mi víc čas s rodinou. A vzala mi kontakt s kamarády.“
Honza: „Dala mi více času, ale já mám problém s prokrastinací, takže pro mě je to spíš mínus.“
Anežka: „Přijde mi, že jsem si začala hezky organizovat věci do školy a vzala mi veškerý čas s kamarády/spolužáky.“
Adam: „Výuka na dálku je pro mě nevyhovující. Některé předměty potřebuji vysvětlit.
I když přes videokonference něco pochytím, není to ono. Kladem je snad to, že jsem doma.“
- S čím jsi měl(a) při vzdálené výuce největší problémy?
Tommy: „S posíláním všech úkolů včas.“
Eliška: „Přemluvit se vstát, otevřít počítač a dělat školu.“
Šárka: „S pochopením učiva. Ve škole by to nejprve paní učitelka vysvětlila, ale teď si to musím přečíst minimálně 2x-3x, abych to tak nějak pochopila.“
- Naučil(a) ses něco nového?
Kuba: „Naučil jsem se pracovat s aplikací Google Meet a organizovat si práci (co kdy budu dělat apod.)“
Adriana: „Naučila jsem se ovládat tiskárnu a tvořit prezentace.“
Adam: „Baví mě program Wocabee a Škola s nadhledem.
Terka: „No, nevím, jestli to sem patří, ale naučila jsem se vařit a péct.:)“
Michal: „Rychle ovládat PC a přeposílat z mobilu fotky a data.“
Jakub: „Naučil jsem se pracovat sám a dobře si naplánovat rozvrh hodin.“
- Pracuje se ti dobře v systému Edookit? Jakou funkci nejvíce oceňuješ a proč?
Terka: „Ano, pracuje, nejlepší je rozvrh hodin, protože mám během domácí výuky větší přehled o aktuální hodině.“
Jirka: „Nejvíce oceňuji funkci „nedokončené úkoly“, protože je toho tolik, že nevím, co jsem udělal a co ne. Ta ikona mi vždycky pomůže.“
Kuba: „Pracuje se mi dobře a oceňuji funkci kamerky v rozvrhu, přes kterou se proklikám na online hodinu.“
- Chybí ti prezenční výuka? Co konkrétně?
Šárka: „Prezentační výuka mi moc chybí. Už se těším do školy… Konkrétně mi chybí učitelé, kamarádi, naše třída a cesty autobusem.“
Anička: „Chybí mi konkrétně názorná výuka fyziky a chemie.“
Jirka: „Chybí mi tělocvik.“.
Anežka: „Chybí mi kontakt s učitelem, ale aspoň máme online hodiny, kde nám to může někdo vysvětlit.“
Mgr. Veronika Dudešková